شناخت 6 مدل ام دی اف 3 میل (مناسب لیزر کات)

فهرست عناوین صفحه

6 مدل ام دی اف 3 میل

شناخت انواع ام دی اف 3 میل به ما کمک خواهد نمود تا درک عمیق تری در خصوص محصول نهایی داشته باشیم در نتیجه بهتر و سریعتر برای انتخاب خود تصمیم گیری کنیم برای این منظور لازم است ابتدا با خود ام دی اف آشنا شویم با ما همراه باشید تا بطول کامل و ساده همه را توضیح دهیم.

 

ام دی اف دقیقاً چیست ؟

در حقیقت MDF مخفف واژه تخته چوب خرده شده (به انگلیسی : Medium-Density Fibreboard) است که جزو فرآورده های چوبی محسوب می شود و به روش خشک تولید می گردد یعنی خرده چوب ها در کارخانه تولید ام دی اف گردهم می آیند در گرمای مناسب خشک می شوند با چسبهای مخصوص مخلوط می شوند و سپس در زیر یک پرس داغ و با برشهای منظم تبدیل به محصولی به نام ام دی اف می شوند.

 

تفاوت ام دی اف با ورق های فشرده چوب چیست ؟

خواص ام دی اف شبیه سایر ورق های فشرده چوبی است اما برتری آن نسبت به نئوپان، تخته لایه، فیبر و … بخاطر خصوصیات فیزیکی و مکانیکی که با تکنولوژی روز بوجود می آید می باشد مانند استحکام در عین ضخامت کم ، قابلیت شکل پذیری سریعتر، عدم وجود معایب چوب درخت در آن، قابلیت ایجاد روکش و رنگ های متنوع روی آن، زیبایی و طبیعی بودن همراه با شباهت زیاد آن با چوب در عین پایداری و مقاوم بودن و از همه مهمتر قیمت مناسب آن می باشد.

 

ام دی اف 3 میل دقیقاً چیست ؟

حالا که با خصوصیات ورق های فشرده ام دی اف آشنا شدیم به راحتی می توان فهمید که MDF 3mm دقیقاً چیست یک مدل از ورق ام دی اف است که دارای ضخامت 3 میلیمتر می باشد و بخاطر وزن، قیمت و خصوصیات منحصر بفردی که دارد در بسیاری از محصولات بعنوان ماده اولیه قابل استفاده است که خود دارای انواع مختلفی می باشد.
ورق mdf سه میلیمتری را اغلب لیزر کاران عزیز برای استفاده در دستگاه برش لیزر سفارش می دهند زیرا محصولات با کیفیت با دوام و منعطفی می توان از آن بوجود آورد.

 

ام دی اف 3 میل خام چیست ؟

همانطور که در نحوه تولید ام دی اف توضیح داده شد ورق ام دی اف 3 میل خام در حقیقت همان محصولی است که تازه از درب کارخانه تولید ام دی اف خارج شده است و صرفاً ضخامت آن 3 میلیمتر می باشد.

کاربرد MDF سه میل خام بیشتر در دکوراسیون داخلی و محصولاتی است که از دستگاه برش لیزر تولید می شوند و میخواهند جلوه و رنگ طبیعی چوب را داشته باشند.

 

ام دی اف 3 میل پرینتی چیست ؟

نوعی از ام دی اف 3 میلیمتری است که توسط یک روکش تک رنگ یا طرح دار پوشانده می شود که این امر نیازمند دستگاه خاصی به نام پرس رولینگ می باشد هم اکنون در بازرگانی بارانی ورق 3 میل ام دی اف مرغوب با استفاده از دستگاه پرس رولینگ سرد با انواع طرح و رنگ تولید و در بازار عرضه می گردد.
کاربرد MDF سه میل پرینتی اغلب در محصولات تولید شده با دستگاه لیزر کات می باشد زیرا تنوع رنگ و طرح بالایی دارد و ایده های بسیاری می توان با استفاده از لیزر روی آن پیاده نمود.

 

ام دی اف 3 میل کاغذی چیست ؟

در حقیقت ام دی اف کاغذی با ضخامت 3 میلیمتر از جنس کاغذ نیست بلکه بخاطر لایه نازک رنگ شده روی ام دی اف به این نام شهرت دارد گاهاً این امر توسط کارخانه تولید ام دی اف خام صورت میپذیرد که با یک لایه تک رنگ مثل سفید یا مشکی پوشانده می شود.
کاربرد MDF سه میلیمتری کاغذی نیز در محصولات تولید شده با دستگاه برش لیزر است گاهاً بعنوان روکش چوب در نمای دکوراسیون داخلی نیز استفاده می شود.

 

ام دی اف 3 میل رنگی چیست ؟

این محصول دارای تنوع رنگ بسیار بالایی است ولی در دسته ام دی اف 3 میل پرینتی قراردارد و به این روش تولید می شود در بازرگانی بارانی تولید امی دی اف 3 میل رنگی نیز صورت می پذیرد که در بخش محصولات ام دی اف می توانید مشاهده کنید.

کاربرد ام دی اف 3 میل رنگی نیز در دکوراسیون داخلی و باز هم دستگاه برش لیزر می باشد گرچه این محصول خودش توسط دستگاه رولینگ پرس سرد بعنوان 3 میل پرینتی تولید می شود اما در صنف لیزرکاران طرفداران بسیاری دارد.

 

ام دی اف 3 میل طرح دار چیست ؟

ورق 3 میل طرحدار نیز از محصولات دستگاه رولینگ پرس سرد بازرگانی بارانی است فقط با این تفاوت که یک ورق کاغذ طرحدار با استفاده از تکنولوژی پرس سرد روی ام دی اف 3 میل طوری چسبانده می شود که غیر قابل جدا شدن می باشد. بخشی از تولیدات طرح دار MDF سه میلیمتری را در صفحه محصولات ام دی اف 3 میل می توانید مشاهده نمایید.

کاربرد MDF سه میل طرحدار نیز عمدتاً در دستگاه های لیزر کات می باشد. اگر لیزر کار هستید و به دنبال طرح ها و ایده های خلق شده با ام دی اف سه میل هستید برای شما 15 طرح خلاقانه با استفاده از دستگاه برش لیزر جمع آوری کردیم.

 

ام دی اف 3 میل ملامینه چیست ؟

در حقیقت ام دی اف سه میلیمتری ملامینه نیز همانند نوع پرینتی و کاغذی است با این تفاوت که روش روکش کردن ام دی اف خام بوسیله ملامینه متفاوت از دو نوع دیگر است.

 

سخنی با لیزر کاران لوازم تزئینی

همانگونه که در بالا مشاهده کردید علاوه بر معرفی MDF ما سعی نمودیم 6 مدل ام دی اف 3 میلیمتری که بیشترین کاربرد را برای دستگاه برش لیزر دارند نیز معرفی کنیم اما دو نکته حائز اهمیت وجود دارد اول اینکه تولیدات MDF سه میل فقط همین 6 مدل نیست و دوم اینکه انتخاب بهترین ام دی اف برای دستگاه لیزر کات علاوه بر دانستن موارد بالا نیازمند این است که دفترچه راهنمای دستگاه لیزر را مطالعه نموده و ظرفیت آن سنجیده شود زیرا MDF 3mil ضخامتهای مختلفی مثل 2.4 یا 2.7 دارد و ممکن است لیزر کاتینگ شما توانایی برش فرضاً 2.5 بالاتر را نداشته باشد.

نیکا طائفه

نیکا طائفه

نظرات و سوالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *