ام دی اف 3 میل

فهرست عناوین صفحه

ورق های ام دی اف 3 میل یکی از پر استفاده ترین ابعاد MDF در کشور می باشد. این محصولات در ضخامت سه میلیمتر و به صورت خام و روکش شده به فروش می رسند. ابعاد ۲۴۴×۱۸۳ سانتیمتر بیشترین تولید و استفاده را در بازار ایران دارند. به غیر از این ابعاد نیز ممکن است کارخانه های مختلف ام دی اف های ۳ میل را با سایز های سفارشی نیز عرضه کنند.اما معمولاً عرض ۱۸۳ در تولیدات ثابت بوده و طول آن قابل تغییر می باشد. ام دی اف های سه میل به راحتی با اشعه لیزر برش حکاکی می شوند. به همین دلیل در تولیدات تزئینی، تابلوها، دکورها و مواردی از این قبیل استفاده بسیار زیادی دارند.

 

تولیدات بازرگانی بارانی

تمرکز تولیدات بازرگانی بارانی با نام تجاری BTP بر روی ورق ام دی اف 3 میل معطوف شده است و بازار هدف آن علاوه بر برش لیزر کاران عزیز هموطنمان به کشورهای همسایه نیز ارائه می گردد که شامل طیف گسترده ای از رنگ و طرح های متنوع در دو نوع کاغذی و پرینتی برای مصارف مختلف می باشد که برخی از این محصولات پر استفاده را معرفی می کنیم لکن برای دیدن تمامی آنها از لینک محصولات در منو استفاده نمایید.

نمونه محصولات ام دی اف 3 میل

 

مغزی ورق ام دی اف

همانگونه که توضیح دادیم در اکثر مواقع میزان استفاده از ام دی اف 3 میل کاغذی و پرینتی بیشتر از مدل های دیگر آن است. مغزی هر دو مدل MDF 3 mil با یکدیگر تفاوتی ندارد و تفاوت اصلی آن ها فقط در نوع روکش زنی آن ها می باشد. از نظر میزان مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و شکستگی نیز دو مدل نام برده شده تفاوت زیادی ندارند. به دلیل ضخامت کم آنها، میزان مقاومتشان خیلی بالا نیست. اما با رعایت نکات ساده می توان طول عمر آن ها را بالا تر برد. مورد مشترک دیگر که درباره این نوع از ام دی اف ۳ میل وجود دارد صفحه خام به کار رفته در ساخت آن است.

 

ورق ام دی اف ۳ میل کاغذی

ام دی اف 3 میل کاغذی نوع اولیه و خیلی کلاسیک از ورق های ام دی اف در ضخامت سه میل هستند که با نام “کاغذی” شناخته می شوند. منظور از کاغذی این نیست که این محصولات از جنس کاغذ ساخته شده باشند. بلکه در اینجا منظور به صورت کلی روکش و لایه رویی کار است. پس اگر گفته می شود که ام دی اف ۳ میل کاغذی، منظور ام دی اف خام سه میل است که با یک ورق بسیار نازک کاغذی روکش شده است. این ورق های MDF معمولا در اکثر اوقات با روکش های تک رنگ عرضه می شوند. اما در بسیاری موارد نیز نوع طرح دار این ورق ها نیز در بازرگانی بارانی تولید و عرضه می شود که برخی رنگها و طرحهای آن در صفحه محصولات ما قابل مشاهده است.

 

ورق ام دی اف ۳ میل پرینتی

ام دی اف 3 میل پرینتی همانطور که از نام آن نیز مشخص است از پرینت کردن لایه رنگ روی مغز ام دی اف خام تولید می شود. این نوع از ورق ها در حال حاضر پرمصرف ترین نوع ام دی اف سه میل در کشور می باشد. همانطور که گفته شد جنس مغزی و میزان مقاومت نوع ملامینه و پرینتی سه میل ها تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. در صورتی که از مغزی مرغوب برای تولید ام دی اف 3 میل پرینتی استفاده شود، محصول نهایی بسیار باکیفیت خواهد بود. نکته دیگری که درباره این نوع از صفحات MDF 3 mil وجود دارد این است که این محصولات را فقط می توان در رنگ های ساده ای مانند سفید تولید کرد. دستگاه آلات موجود در کشور امکان چاپ مدل های طرح دار را دارا نمی باشند. البته در حال حاضر ۹۰ درصد مصرف سه میل در کشور در رنگ سفید می باشد. و مدل های طرح دار این محصولات ندارند اما بازرگانی بارانی در زمینه تولید و عرضه سه میل های پرینتی در کشور با درجه کیفی بالا و قیمت های متفاوت فعالیت می کند
ورق های ۳ میل Print شده قیمت مناسب تری نسبت به نوع دیگر این محصولات یعنی ۳Mil های کاغذی دارند. مزیت اصلی این نوع از ورق ها نسبت به نوع روکش شده این است که امکان جدا شدن لایه رویی از مغز در این تولیدات وجود ندارد. قیمت صفحه های ۳ میل پرینتی نیز نسبت به نوع روکش شده مناسب تر است. به همین دلیل در حال حاضر بیشترین میزان استفاده بخش سه میل مربوط به نوع Print شده می باشد. ما مفتخر هستیم با وجود اینکه امکان تولید ورق ام دی اف 3 میل پرینتی به صورت طرح دار کمتر عرضه می شود اما اقدام به تولید این محصول با دستگاه پرس رولینگ سرد کرده ایم.

 

تولید ام دی اف 3 میل مرغوب

یکی از دغدغه های خریداران ام دی اف 3 میل، مرغوب بودن جنس مغزی ام دی اف و نیز روکش آن است اما نکته بسیار حائز اهمیت که شاید افراد معدودی به آن توجه کنند دستگاه به کار رفته در تولید این محصول کاربردی است زیرا برای تولید ام دی اف 3 میل پرینتی یا کاغذی معمولاٌ از یک دستگاه پرس برای چسباندن روکش کاغذی روی مغزی استفاده می کنند ولی بهترین نوع این دستگاه ها رولینگ پرس سرد است که پایداری، ماندگاری و مقاومت روکش را در روی ام دی اف حفظ می کند خبر خوب اینکه بازرگانی ابوالفضل بارانی برای تولیدات خود از دستگاه پرس سرد استفاده می نماید تا علاوه بر کیفیت طیب خاطر مشتری را نیز فراهم نماید.

 

سوالات متداول ورق mdf سه میل

ام دی اف 3 میل چیست ؟

ام دی اف 3 میل یا mdf سه میل یک ورق خام با ضخامت 3 میلیمتر از جنس ام دی اف است که می توان روکشهایی با رنگ و طرح متنوع روی آن پرس نمود و برای مصارف گوناگون استفاده کرد.

ابعاد ام دی اف 3 میل چقدر است ؟

ابعاد استاندارد ام دی اف 3 میل معمولاً با عرض 183 سانتیمتر و ارتفاع 244 سانتیمتر است اما ارتفاع ممکن است تغییر کند در حالیکه عرض آن معمولاً 183 سانت در همه جای کشور یکسان است.

چند نوع ام دی اف سه میل وجود دارد ؟

ام دی اف سه میل دارای انواع متفاوتی است اما متداول ترین آن ام دی اف 3 میل پرینتی و کاغذی می باشد

بیشترین کاربرد ام دی اف 3 میل در کجاست ؟

بیشترین کاربرد ام دی اف 3 میل در مصارفی مانند لوازم تزئینی، تابلو و دکوراسیون استفاده می شود که باید توسط دستگاه برش لیزر این عمل صورت گیرد.

قیمت ام دی اف 3 میل کاغذی و پرینتی

قیمت ام دی اف 3 میل وابسته به تعداد سفارش و نوع طرح متفاوت است اما برای این منظور می توانید با شماره تلفن 09352266737 تماس حاصل نموده و در کمترین زمان قیمت ام دی اف 3 میل کاغذی و پرینتی را بگیرید.

نیکا طائفه

نیکا طائفه

نظرات و سوالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *